Met de invoering van de Protestantse Kerk in Nederland is ook de ledenregistratie van de aangesloten kerken nogal gewijzigd.Van de aangesloten kerken worden de leden niet alleen plaatselijk maar ook landelijk geregistreerd.
Mede daardoor worden verhuizingen (zowel binnen als buiten de gemeente) automatisch doorgevoerd in de ledenadministratie van de plaatselijk kerk. Het kerkelijk bureau wordt daarvan in kennis gesteld en deelt de adressen in bij het juiste wijkteam en maakt daar melding van aan het wijkteam.
Heeft u in het verleden bezwaar gemaakt tegen het automatisch doorgeven van wijzigingen in uw situatie, dan dient u nog steeds zelf de wijzigingen door te geven aan het kerkelijk bureau, zodat ook dat in de administratie verwerkt kan worden en doorgegeven kan worden aan het wijkteam. Uiteraard stelt het kerkelijk bureau het altijd op prijs als u persoonlijk bericht over verhuizingen e.d.
Verder kan men op het KERKELIJK BUREAU terecht voor: a. het meedelen van geboorte, huwelijk, (burgerlijk en kerkelijk, zowel hier als elders) en van overlijden; b. het aanvragen van voorkeurlidmaatschap bij een andere PKN kerk; c. het aanvragen van een attestatie bij overschrijving naar een andere kerk buiten de PKN of bij vertrek naar het buitenland; d. het inleveren van een attestatie bij overkomst uit een andere kerk buiten de PKN. Het kerkelijk bureau verzorgt tevens een deel van het archief van de kerk.
Contactgegevens:
mw. J.J. van Grootheest-Heidmeijer
kerkelijk-bureau@kruiskerkwezep.nl